logo De Makers

14/06/2016

Matures worden niet overgeslagen

Soms kom je een campagne tegen waar je enorm jaloers op bent omdat je hem niet zelf bedacht hebt. Hij is al 2 jaar oud, maar zeker niet passé de campagne ‘Do it for Denmark’. Ook aan de matures is in deze campagne gedacht, bekijk de clip zelf maar!

Het Deense reisbureau Spies (onderdeel van Thomas Cook) maakte een mooie inhaker op de vergrijzing c.q. laagste geboortecijfers sinds 27 jaar.  Wat bleek, uit onderzoek kwam naar voren dat tijdens vakanties veel kinderen gemaakt werden. Dus deed Spies de volgende oproep:

“Denmark faces a crisis. Our birthrate is at a 27 year low. At Spies we’re concerned. Fewer Danes mean fewer to support the ageing population – and tragically, fewer holidaying with us. Research shows that Danes have 46% more sex on city holidays and since more sex equals the chance of more kids, we are prescribing a romantic city holiday to save Denmark’s future. Let’s save the future of Denmark with romance!

O, ja en matures die hun plicht al voldaan hebben worden in de webclip zeker niet vergeten 😉

Sterker nog in een vervolgcampagne ‘do it for mom’worden matures opgeroepen om als ze grootouder willen worden, ‘ze even een vakantie voor hun kinderen moeten boeken’.

Do it for Denmark

Do it for mom