logo De Makers

Met ‘goed gereedschap’ bereik je Matures beter

Welke marketing automations software wij gebruiken maakt jou waarschijnlijk niet uit. Als we maar op efficiënte wijze voor elkaar krijgen wat jij voor ogen hebt. We hebben inmiddels heel veel ervaring met Copernica marketing automation software. Enkele voorbeelden van hoe wij het inzetten voor onze klanten.

Event marketing

We deden het al geruime tijd voor Ricoh en KPMG, we doen het nu o.a. ook voor
Dé Nieuwjaarsreceptie (een initiatief van de gemeente ’s-Hertogenbosch, BZW en Hermes regionaal businessnetwerk). We zorgen door onze geïntegreerde off- en online aanpak zo voor veel meer opkomst (+50%).

  • Uitnodiging zowel gedrukt als digitaal
  • Aanmelding via antwoordkaart en online
  • Directe inschrijving in database inclusief eventuele introduce(e)
  • Reminder e-mail voor nog meer inschrijvingen
  • Facturering via e-mail met gepersonaliseerde pdf
  • SMS voor aanvang van het event
  • No show email ‘we hebben u gemist’
  • Online tevredenheidsmeting (of andere dialoog)

Bijkomend voordeel: veel minder handlingswerk voor de organisatie want (bijna) alles gaat geautomatiseerd. En natuurlijk ziet het er ook gelikt uit.

Customer journeys

Voor Oxfam Novib ontwikkelde De Makers een programma met als doel om trouwe donateurs meer bewust te maken de mogelijkheden en het belang van nalatenschap aan Oxfam Novib. Oxfam leverde vanuit haar database de gegevens aan. De Makers deed een check op overlijden en ontwikkelde en verzond de e-mailings. Natuurlijk inclusief splitrun tests om de totale respons te optimaliseren. Het aanbod in de e-mailing? Een online magazine met diverse ‘call to actions’ waar de respons natuurlijk ook weer automatisch verwerkt wordt via Copernica. Zo wordt de donateurs database verrijkt waardoor voortaan gerichter gecommuniceerd kan worden met in nalatenschap geïnteresseerde donateurs.

Wil je ook meer relevant communiceren met specifieke klantengroepen? Neem contact op met Chris Reemer of bel via + 31 (0)6 53 72 79 42.

Loyalty programma’s

Een klant scoren is één, een klant houden is een heel ander verhaal. Voor ConvaTec voeren we een loyaltyprogramma uit voor haar vaste klanten. De klant wordt op zijn wenken bediend en ConvaTec staat in nauw contact met de klant. Een win-win situatie. Copernica wordt gebruikt om alle klanten een off- en online contactmoment aan te bieden, waaronder:

  • Een digitale nieuwsbrief met ‘call to actions’ om de database te verrijken. Zo weet je steeds meer van je klanten!
  • Een gedrukte nieuwsbrief via de post, met een leuke actie

Zo hebben we een heel jaarprogramma ontwikkeld (dat we hier niet kunnen prijsgeven). Copernica is zo geprogrammeerd dat iedere klant die zich aanmeldt deze cyclus doorloopt. Dat geeft ConvaTec en ons de ruimte om tussendoor nog diverse andere activiteiten te ontplooien om klanten aan het merk te blijven binden. Wil je ook jouw klanten aan jouw merk binden? Neem contact op met Chris Reemer of bel via + 31 (0)6 53 72 79 42.

E-mailmarketing

Bij de TU/e werken allemaal slimme koppen. Ook op de marketing- en communicatie-afdeling. Daarom werken ze met Copernica. En met De Makers voor als het iets te ingewikkeld wordt. Zo hebben wij een aantal e-mail nieuwsbrieven 'responsive' gemaakt. Bij websites zie je het al vaak, bij e-mail marketing wat minder. Maar wel bij e-mails ontwikkeld door De Makers. Kijk hier.

Wil je een voorbeeld van een responsive nieuwsbrief ontvangen? Vul dan hieronder je e-mailadres in. Binnen een paar minuten ontvang je hem!

Multichannel campagnes

Dat advertenties nog steeds goed werken ervaart ConvaTec dagelijks. De advertenties nodigen uit tot het aanvragen van proefpakketten, die alleen online kunnen worden aangevraagd. Copernica (De Makers, dus eigenlijk) registreert en regisseert alle aanvragen. We weten dus welk medium beter respondeert dan het andere en passen daar de media-inzet op aan. Bovendien wordt ConvaTec direct op de hoogte gesteld van de aanvraag en kan het proefpakket worden verzonden. Automatisch krijgt de respondent een e-mail met vragenlijst en een aanmelding voor het loyalty programma. Conversie is hier het toverwoord! Wil je ook meer conversie? Maak een vrijblijvende afspraak met Chris Reemer of bel via + 31 (0)6 53 72 79 42.

Klantendatabases strategieën

Voor Siemens divisie ‘Horen’ mochten we meewerken aan het opbouwen van een consumentendatabase. Met een simpel gegeven ('doe de online hoortest') werd een online campagne opgezet en werden in slechts een half jaar meer dan 3000 consumenten in de database van Copernica opgenomen. Je hoort het goed! Wil je ook jouw klantendatabase opbouwen, opschonen of verrijken? Voor consumenten of business-tot-business klanten? Maak een vrijblijvende afspraak met Chris Reemer of bel via + 31 (0)6 53 72 79 42.

Wat kan dit voor jouw marcom mix betekenen?

We kunnen ons voorstellen dat je oriënterend van gedachten wilt wisselen. Maar mogelijk heb je ook al een concrete vraag. Of ben je zelfs al zo enthousiast dat je een opdracht hebt. Neem contact op met Chris Reemer of bel via + 31 (0)6 53 72 79 42.