logo De Makers

make ageing colourful instead of grey

13/11/2015

45 tot 54 jarigen krijgen de meeste e-mails per week

Van alle Nederlanders krijgen mensen tussen de 45 – 54 de meeste e-mails: namelijk gemiddeld 146 email per week. En de smartphone verslaat de laptop en desktop: de meeste mensen lezen e-mails via de smartphone (36% t.o.v. respectievelijk 23% en 31%)

Volgens de onderzoekers is het volgende aan de hand: “In 2014 ontving deze leeftijdsgroep van de 130 e-mails in de week 53 reclame e-mails. Dat is in 2015 ook zo. De stijging naar 146 e-mails komt dus niet door een stijging van reclame e-mails. Ook persoonlijke e-mails, e-mails van social media en officiële e-mails stijgen niet bijzonder hard. Er zijn wel enige schommelingen in de totalen, maar het grootste verschil zit ‘m in de categorie ‘overige e-mails’. En wat voor e-mails dat zijn, blijft enigszins gissen. Maar vooruit: e-mails van scholen, sportverenigingen, de kinderopvang, e-mails met nieuwsaankondigingen van kranten en tijdschriften en misschien: e-mailverkeer tussen eigen e-mailadressen. Iets anders is lastig onder ‘overig’ te plaatsen. Toch bijzonder dat juist deze categorie e-mails is gestegen van 26 naar 37 e-mails in de week.”

We lezen nog meer opmerkelijke resultaten in het nationale emailonderzoek 2015 als het gaat om levensfase

  • De smartphone verslaat de laptop en desktop:  de meeste mensen lezen e-mails via de smartphone (36%).
  • Het bezit van smartphones onder matures blijft groeien. In 2013 was het smartphonebezit in de leeftijdscategorie 45-54 slechts 69%. Een jaar later groeide het bezit tot 79% en in 2015 kunnen we 88% noteren. Ook voor de categorieën 55 – 64 en 65+ zien we dergelijke groeicijfers. In 2015 kunnen voor de groep 65+ concluderen dat meer dan de helft een smartphone bezit.
  • Android is het best vertegenwoordigd bij de groep van 45 – 54, in 65% van de gevallen heeft men dit besturingssysteem. Apple ios is een goede tweede, maar is met 25% ruim minder vertegenwoordigd
  • In tegenstelling tot jongeren, hebben Nederlanders boven de 45 het meest via een internetaanbieder een email-adres.
  • 45- 54 jarigen schrijven zich significant meer in voor nieuwsbrieven met de reden ‘passie voor het onderwerp’ (ten opzichte van andere leeftijdscategoriën)
  • De Nederlander start zijn dag met e-mail/ whatsapp check: leeftijd bepaalt overduidelijk of de Nederlander zijn digitale dag met e-mail of met WhatsApp start. Hoe ouder des te groter de voorkeur voor e-mail

Bron: nationaalemailonderzoek2015

 

De Makers Mature Marketing in 's-Hertogenbosch
Privacy Overview

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van jouw gebruik van hun services.

Volgens de wet mogen wij cookies op jouw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we je toestemming nodig.

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina’s worden weergegeven.