logo De Makers

make ageing colourful instead of grey

06/10/2015

Communiceren met succesvolle mature managers? 12 communicatietips

Uit een recent onderzoek met een groot aantal interviews onder succesvolle (Amerikaanse) mature managers blijkt dat er, alweer of nog steeds ;-), verbluffend veel overeenkomsten tussen hen te vinden zijn. En als je het lijstje hieronder leest van karakteristieken die relevant zijn in communicatie, zijn ze ongetwijfeld ook op succesvolle Nederlandse managers van toepassing. Wil je iets van mature managers gedaan krijgen? Check dan of de communicatie van jouw merk inhaakt op ‘what makes them tick’! We hebben al vast een paar tips voor je:

  1. Winnaarsmentaliteit: niet alleen zakelijk maar ook in sport en andere hobbies
    -> laat zien dat je echt beter bent dan de concurrent en dat de klant met jouw merk ook beter* gaat presteren dan zijn concurrenten
  2. Altijd willen verbeteren
    -> geef aan waarom jouw oplossing beter is dan de huidige oplossing van jouw klant/ prospect
  3. Veel uren werken: maar wel in balans (privé & zakelijk)!
    -> leg nadruk op efficiency
  4. Doelgericht: weet wat en waarom men iets wil, met lange termijn visie
    -> verlies je niet in bijzaken
  5. Nemen graag beslissingen: ook met weinig informatie, liever een besluit bijsturen dan helemaal geen besluit nemen
    -> presenteer hoofdpunten kort en helder
  6. Houden van oplossingen: staan open voor input en meningen van anderen, haten gezeur zonder oplossing
    -> focus op het eindresultaat
  7. Nemen risico’s en zijn niet bang voor het maken van fouten
    -> hoe draagt jouw merk bij tot het succes van de mature manager
  8. Ze managen op cijfers, maar laten zich er niet door leiden: ze beseffen dat de mensen achter de cijfers het verschil maken
    -> maak duidelijk hoe je de implementatie binnen de organisatie regelt
  9. Leren snel: stellen vooral heel veel vragen en weten daarbij hoofd- en bijzaken goed te onderscheiden
    -> worden de mogelijk vragen helder en kort beantwoord?
  10. Zijn vaak heel kritisch en hebben hoge verwachtingen van anderen
    -> maak je aanbod concreet en vertaal naar diverse kpi’s
  11. Weten hun eigen bazen tevreden te stellen, zodat autonomie behouden blijft
    ->gebruik ook argumentatie waarmee goed ‘doorverkocht’ kan worden
  12. Kunnen goed coalities bouwen, weten hoe met ‘peers’ om te gaan en support te krijgen
    -> gebruik referenties & testimonials van gewaardeerde collega’s/ autoriteiten, maar let op wél authentiek anders prikt men er zo door heen

* Beter is niet alleen meer kwaliteit maar ook minder kosten

Voldoet jouw communicatie voor Mature Managers? De Makers doet graag een check! Neem contact op met Chris Reemer, be: 06 53 72 79 42

Karakteristieken mature managers bron: Dan McCarthy, management & leadership expert

Implicaties voor communicatie: De Makers Mature Marketing

 

De Makers Mature Marketing in 's-Hertogenbosch
Privacy Overview

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van jouw gebruik van hun services.

Volgens de wet mogen wij cookies op jouw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we je toestemming nodig.

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina’s worden weergegeven.