logo De Makers

make ageing colourful instead of grey

01/12/2015

Edeka commercial: oudere neemt regie in handen…

Facebook wordt overladen met gedeelde berichten. En er is veel aandacht in de media voor de Duitse Edeka commercial waar een oudere de regie in handen neemt en zijn eigen rouwkaarten stuurt om zo op kerst zijn hele familie om tafel te krijgen. Binnen 3 dagen meer dan 10 miljoen vertoningen!

In Nederland wordt de commercial overwegend positief beoordeeld. In Duitsland zelf is de commercial onderwerp van veel discussie.Voor sommige mensen gaat het spotje veel te ver, anderen zijn van mening dat er op een goedkope manier wordt ingespeeld op de emoties van mensen. Het effect is in ieder geval wel dat veel mensen nadenken over de rol van familie rond Kerstmis. Edeka heeft overigens al eerder een hele succesvolle clip met een oudere in de hoofdrol gerealiseerd. Begin 2014 publiceerde zij ‘Supergeil’, featuring Friedrich Lichtenstein (een absolute kult-figuur): meer dan 15 miljoen vertoningen!

De Makers Mature Marketing in 's-Hertogenbosch
Privacy Overview

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van jouw gebruik van hun services.

Volgens de wet mogen wij cookies op jouw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we je toestemming nodig.

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina’s worden weergegeven.