En wie nu nog zegt dat online niets voor ouderen is…
![](https://demakers.nl/wp-content/uploads/2015/11/Online.jpg)
Hoewel er in het onderzoek niet specifiek over matures gesproken wordt, geven de resultaten van het onderzoek van ‘Whats happening online 2015’ wél een duidelijke tendens weer: ouderen zijn online heel actief en echt niet meer te negeren! In de rapportage lezen we een aantal specifieke feiten die we even voor je op een rijtje gezet hebben:
- Er is een relatief sterkere groei van smartphones onder ouderen. Van de 65+ ers hebben inmiddels 35% er een. Ook ouderen verwachten dat op hen gerichte content mobiel te benaderen is.
- Ook ouderen gebruiken meerdere verschillende devices zoals desktop, smartphone, tablet & tv om online te zijn.
- Ouderen blijven in het gebruik van social media helemaal niet ver op jongeren achter. Acht op de tien 65+’ers is actief op social media. Overigens vaker vrouwen dan mannen. Facebook is verreweg het populairst.
- Opvallend is dat Google+ vaker door oudere dan door jongere Nederlanders gebruikt wordt.
- Voor het kopen van producten en het doen van bankzaken gebruikt men voornamelijk een laptop of desktop. Het liefst wordt met iDeal betaald. Dit geldt overigens voor alle Nederlanders.
- Ouderen zijn iets voorzichtiger met cookies en zeggen dat zij de voorwaarden vaker lezen in vergelijking met jongeren. Zij accepteren cookies minder vaak.
- Ouderen staan behoorlijk negatief over retargeting. Slechts 5% ervaart dit als positief.
Content, responsiveness, social media… vergeet de ouderen niet 😉
Bron: ‘Whats happening online 2015’, van Ruigrok NetPanel.