logo De Makers

17/07/2015

Zeg eens eerlijk, heeft jouw reclamebureau oog voor matures?

Reclamebureaus in Nederland (en daarbuiten) worden over het algemeen bevolkt door 40- of 30-minners. Daar waar andere professionals zoals advocaten, artsen, interimmanagers een hoger uurtarief ‘verdienen’ naarmate ze ‘rijpen’, worden ouder wordende reclameprofs makkelijk aan de kant gezet.

Oké, een accountdirector van 40+ of bureau directeur kom je nog wel eens tegen. Maar de creativiteit leggen we toch vooral in handen van ‘jonge honden die zo lekker out of the box denken’. Mensen die zelf in een hele andere levensfase zitten en die bij 50+ vaak een karikaturaal beeld voor zich zien.

Door wie wordt jouw communicatie bedacht? Weet je zeker dat er goede feeling is binnen het bureau met matures? Is binnen jouw bureau een team met een mix van verschillende levensfasen aanwezig, die diverse doelgroepen goed aanvoelen en met respect voor elkaar goed samenwerken? Die de potentie van verschillende doelgroepen naar waarde inschat? Jonger en ouder SAMEN?

Zodat er communicatie ontwikkeld wordt die rekening houdt met wie jouw product of dienst daadwerkelijk koopt?

Sinds 1 september 2014 biedt Mark Gardiner zijn diensten aan klanten in bureaus in de VS aan om het mature denken binnen organisaties organisaties beter te verankeren. In Nederland kun je bij De Makers terecht 😉